ביטוח סיעודי – חברות הביטוח מסרבות לשלם ללא הצדקה

החודש מצוין ברחבי העולם חודש הנכה הבינלאומי.לרגל יום הנכה הבינלאומי, כדאי לדעת כי נכים רבים המבוטחים בביטוח סיעודי, זכאים לקבל תגמולי ביטוח אף אם הם מסוגלים לבצע פעולות מסוימות ואף אם לא נראים סיעודיים להדיוט המתבונן מהצד.

מרבית פוליסות הסיעוד כוללות 6 פעולות, מתוכן על המבוטח להוכיח כי אינו מסוגל לבצע בין 2 ל-3 פעולות בלבד (תלוי בהגדרת הפוליסה) על מנת להיות זכאי לקבלת קצבת סיעוד.הפעולות הן: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ, לאכול ולשתות, לשלוט על הסוגרים ויכולת לנוע ממקום למקום (ניידות).

חשוב לדעת, כי במרבית הפוליסות, די שהמבוטח אינו מסוגל לבצע חצי מהפעולה כדי שיענה על דרישת הפוליסה.

כמו כן, פוליסות רבות מגדירות גם אדם תשוש נפש הסובל מדמנציה/אלצהיימר כסיעודי הזכאי לקבלת תגמולי ביטוח, אף אם מסוגל לבצע פעולות מוטוריות במלואן.למרבה הצער, על אף הדרישות המקלות כביכול לקבלת תגמולי הביטוח על פי נוסחי רוב הפוליסות, חברות הביטוח מרבות לדחות מבוטחים סיעודיים על אף שעונים על דרישות אלה. לצערנו, חברות הביטוח מקשות על המבוטחים, שולחות רופא אינו אובייקטיבי מטעמן אשר נוטה לקבוע כי מבוטח מסוגל לבצע פעולות אשר אין ספק כי לא מסוגל לבצען. במקרים אלו, יש צורך בהגשת תביעה לבית המשפט על מנת שיחייב את חברת הביטוח לשלם למבוטח.

יודגש כי יש לבחון כל מקרה לגופו בהתאם למצבו הבריאותי והתפקודי של המבוטח ובהתאם לתנאי הפוליסה הספציפית אותה רכש, בשים לב כי קיימים שינויים בין נוסחי הפוליסות השונות.