גילוי רק בגיל הפרישה כי המעסיק לא הפריש מספיק כספים לקרן הפנסיה - עלול להיות מאוחר מדי

בפסק דין אשר ניתן לאחרונה, דחה בית הדין האזורי לעבודה תביעה של עובד לפיצוי כספי בגין אי ביצוע הפרשות לפנסיה - בשל התיישנות התביעה.

בית הדין קבע כי תקופת ההתיישנות לפיצוי בגין אי ביצוע הפרשות לפנסיה (7 שנים), בתביעה כנגד המעסיק, נמנית מהמועד שבו היה על המעסיק לבצע את ההפרשות.

לפיכך, חשוב מאד שכל עובד יבצע בדיקה שוטפת של תקינות ההפרשות לפנסיה ע"י המעסיק, על מנת לגלות בזמן אי תקינות בהפרשות.

עובד אשר ימתין לגיל הפרישה ויגלה רק אז כי המעסיק לא הפריש עבורו כספים לקרן הפנסיה בהתאם לזכאותו – לא יוכל לדרוש מהמעסיק פיצוי מעבר ל-7 השנים האחרונות, ויתכן כי ייאבד בשל כך זכאות לסכומים משמעותיים.

שימו לב כי עובדים רבים זכאים להפרשה לפנסיה בהתאם לצו ההרחבה לפנסיה חובה, אך ישנם עובדים הזכאים להפרשות מיטיבות (מכוח הסכם אישי/הסכם קיבוצי/צו הרחבה/נוהג וכיוצ"ב).

לכן, מומלץ לבדוק מהו המקור החוקי לביצוע ההפרשה לפנסיה החל עליכם – ובהתאם לכך לבדוק האם ההפרשה שמבוצעת עבורכם בפועל נעשית בהתאם ובצורה תקינה, גם מבחינת שיעורי ההפרשה, גם מבחינת מועד תחילת ההפרשה וגם מבחינת גובה השכר המבוטח בפנסיה.

יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ/טיפול משפטי.