שכירים - 10 דברים שחשוב שתדעו!

1. הנכם זכאים להפרשה לפנסיה בהתאם לתנאים עפ"י דין. חשוב לבדוק בתלוש השכר מהו גובה השכר המבוטח בפנסיה והאם הוא תקין.

2. עובדים בלילות? הנכם זכאים לגמול שעות נוספות לאחר 7 שעות עבודה.

3. פוטרתם ללא שיחת שימוע כנה ואמיתית? יתכן כי הנכם זכאים לפיצוי כספי מהמעסיק.

4. הנכם זכאים לקבל זימון בכתב לשיחת שימוע, המפרט את טענות המעסיק כלפיכם. לא קיבלתם? יתכן כי הנכם זכאים לפיצוי בגין הליך פיטורים שלא כדין ו/או פיטורים שלא כדין.

5. קיימים מקומות עבודה רבים בהם חלים הסכמים קיבוציים ו/או צווי הרחבה המקנים לעובדים זכויות מעבר לחוקי העבודה הרגילים. חשוב שתבדקו האם במקום עבודתכם חלים הסכמים קיבוציים ו/או צווי הרחבה.

6. מקבלים מהמעסיק עמלות בגין מכירות שביצעתם? הנכם זכאים להפרשה לפנסיה ולפיצויי פיטורים בגין העמלות.

7. המעסיק לא שילם לכם דמי הבראה? שימו לב כי בתום יחסי העבודה תוכלו לתבוע מהמעסיק דמי הבראה רק בגין השנתיים האחרונות לעבודתכם.

8. הרכב הצמוד שלכם בעבודה ניזוק? המעסיק אינו רשאי לנכות משכרכם פיצוי בגין הנזק שנגרם, אלא אם הסכמתם בכתב לניכוי בסכום קצוב.

9. ככלל, הנכם זכאים לקבל את תלושי השכר עד ה-9 בחודש. לא קיבלתם את תלוש השכר בזמן? יתכן כי הנכם זכאים לפיצוי כספי מהמעסיק.

10. התחלתם לעבוד במקום עבודה חדש - המעסיק מחוייב למסור לכם הודעה המפרטת את תנאי עבודתכם בתוך 30 ימים. לא קיבלתם? יתכן כי הנכם זכאים לפיצוי כספי מהמעסיק.