פיצוי בסכום של 215,000 ₪ לנהג משאית הובלה

לפני כשנה פנה למשרדנו חיים (שם בדוי), אשר פוטר לאחר שעבד מספר שנים כנהג משאית בענף ההובלה.

מבדיקת תלושי השכר של חיים התגלה כי מעסיקתו של חיים לא שילמה לו זכויות שונות להן היה זכאי כעובד בענף ההובלה. ערכנו חישובים אשר העלו כי מדובר בסכומים משמעותיים!

על מנת להגן על זכויותיו של חיים, בחודש 2/19 הגשנו בשמו תביעה לבית הדין לעבודה.

בעקבות הגשת התביעה לבית הדין לעבודה, התנהל הליך פישור בבית הדין, במסגרתו נפסק לזכות חיים פיצוי בסכום של 215,000 ₪.

נציין כי קיימים ענפים רבים במשק, בהם מוסדרות זכויות העובדים בהסכמים קיבוציים ו/או בצווי הרחבה, המקנים לעובדים זכויות מיטיבות, העולות בהרבה על חוקי העבודה החלים על כלל העובדים במשק.

כך למשל, בענף ההובלה קיימת זכאות לזכויות מיטיבות, לעובדים עליהם חלים ההסכמים הקיבוציים ו/או צווי ההרחבה בענף זה. דוגמה לזכות מיטיבה כזו היא זכות לתשלום פיצויי פיטורים בשיעור של 150%.

עובדים רבים, אשר אינם מודעים לזכויותיהם, מפסידים זכויות אלה (אשר תוקפן מוגבל לתקופת ההתיישנות), ולעיתים מדובר בהפסדים של סכומי כסף משמעותיים.

לכן, מומלץ לכל עובדת ועובד לבדוק לאילו זכויות הם זכאים במקומות עבודתם, וזאת מכוח הסכמים קיבוציים ו/או צווי הרחבה ו/או נוהג ו/או הסכמים אישיים וכיוצ"ב – ולוודא כי הם מקבלים את מלוא זכויותיהם.

נזכיר בהזדמנות זו, כי קיימת חשיבות מיוחדת כי כל עובדת ועובד יוודאו כבר היום כי מתקיימת עבורם הפרשה לפנסיה על פי החובה החוקית החלה כלפיהם, הן מבחינת מועד תחילת ההפרשות, הן מבחינת שיעורי ההפרשה, רכיבי השכר וגובה השכר אשר בגינם יש לבצע את ההפרשה וכיוצ"ב כל יתר ההוראות החלות עליהם.

טלפון: 03-5588244