מרוב ביטוחים לא רואים את הכסף
שרונה (שם בדוי), בת 48, מחנכת בבית ספר יסודי, עברה תאונת דרכים אשר בעקבותיה סבלה מפגיעת ראש קשה שהותירה אותה סובלת, בין היתר, מכאבי ראש, חוסר ריכוז ובעיות זיכרון.
בעקבות התאונה, שרונה לא היתה מסוגלת לשוב לעבודתה כמורה ולא לכל עבודה אחרת.
שרונה נכנסה למשרדנו עם קלסר עב כרס המלא במסמכים משלל חברות ביטוח – כשהיא מיואשת ואיננה יודעת מאילו חברות ביטוח זכאית לפיצוי.
במהלך הפגישה, עברנו על כל המסמכים, מהם עלה כי במהלך השנים שרונה ביטחה עצמה בביטוחים רבים, אולם חלקם בוטלו עם השנים ובחלק מהם נרכשו נספחים חדשים שאין להם תיעוד בחומר, ולא ניתן היה לדעת מהחומר מהיכן זכאית לפיצוי.
מיד עם תחילת הטיפול, פנינו לכל חברות הביטוח בהן בוטחה שרונה במהלך חייה על מנת לקבל את הפוליסות העדכניות של שרונה. עם קבלת מלוא החומר, התברר כי שרונה מבוטחת בביטוח בריאות, ביטוח אובדן כושר עבודה ובשני ביטוחי נכות מתאונה.
הוסבר לשרונה כי ביטוחי אובדן כושר עבודה וביטוחי נכות מתאונה רלוונטיים למקרה הנוכחי, אך מכוח ביטוח הבריאות היא אינה זכאית לפיצוי כלשהו בעקבות התאונה. על כן, התחלנו בטיפול מול חברות הביטוח לקבלת התגמולים המגיעים לה מכוח הביטוחים הפרטיים בהם בוטחה, ובנוסף – מול ביטוח החובה אשר ביטח את רכבה של שרונה במועד התאונה.
בעקבות פנייתנו לחברות הביטוח, קיבלה שרונה סכום משמעותי הן מביטוח אובדן כושר עבודה והן מביטוחי נכות מתאונה. תביעתה מול ביטוח החובה מתבררת בימים אלה בבית המשפט – שם היא צפויה לקבל סכום של מאות אלפי שקלים.
כדאי לדעת כי אילו שרונה לא היתה פונה אלינו בזמן, ייתכן ופרק הזמן לקבלת פיצוי על פי הפוליסות היה חולף (תביעת ביטוח מתיישנת בתוך 3 שנים בלבד ממועד היווצרות העילה).
על כן, בכל מקרה של אירוע תאונתי או מחלה אשר נגרמים בגינם נכות או אובדן כושר עבודה, כדאי לברר אילו ביטוחים בתוקף ולפנות לחברת הביטוח בדרישה לפיצוי מכוח הביטוחים הרלוונטיים.