"חברת הביטוח מתעללת בי"
לפני מספר חודשים נכנס למשרדנו יואל (שם בדוי), גבר בן 64, אשר סיפר לנו בייאוש רב כי חברת הביטוח מתעללת בו (כך לדבריו) והוא זקוק לעזרתנו.
לדבריו של יואל, לפני כשנתיים חלה במחלת לב ולאחר שהרופא המטפל מסר לו כי לא יוכל לחזור לעבודתו, פנה לרופא תעסוקתי. הרופא התעסוקתי בקופת החולים קבע באופן חד משמעי כי יואל אינו מסוגל לעבוד בכל עבודה שהיא לצמיתות.
בעקבות מכתב הרופא התעסוקתי, פנה יואל לחברת הביטוח אשר ביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה. יואל סיפר לנו כי לאחר פנייתו לראשונה לחברת הביטוח, השיבה תחילה חברת הביטוח בדרישה לקבלת מסמכים נוספים, אולם כאשר העביר את המסמכים דרשה חברת הביטוח עוד ועוד מסמכים בטרם תאשר את דרישתו לקבלת התשלום. יואל תיאר כי בין מכתב למכתב נאלץ להמתין מספר חודשים לתשובה, וכאשר התקשר טלפונית לחברת הביטוח לברר בנוגע למצב תביעתו, נענה בכל פעם מחדש שטרם התקבלה החלטה וכי עליו להמתין.
עד להגעתו של יואל למשרדנו, כעבור כשנתיים של התנהלות מול חברת הביטוח, לא קיבל יואל כל תשובה עניינית מחברת הביטוח לבקשתו לקבלת תגמולי אובדן כושר עבודה.
חשוב לזכור כי בשונה מתחומים אחרים, תביעת ביטוח מתיישנת בתוך 3 שנים בלבד ממועד היווצרות העילה. לכן, כאשר יואל פנה אלינו, ובטרם הגשת תביעה לבית המשפט, פנינו מידית לחברת הביטוח בדרישה לתשלום הסכומים המגיעים ליואל לאלתר.
בתגובה למכתבנו, אשר נתקבלה בתוך זמן קצר, התבשרנו כי תביעתו של יואל אושרה וכי ישולמו לו תגמולים עבור כל התקופה שחלפה ממועד הפסקת עבודתו ולעתיד.
חשוב לדעת – סחבת של חברת הביטוח אינה התנהלות תקינה ועלולה להוביל להתיישנות התביעה (אם נמשכת עד לאחר שחלפו 3 שנים ממקרה הביטוח); לכן, בכל מקרה כזה – מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתביעות ביטוח.