קיבל 200,000 ₪ מהביטוח הסיעודי לאחר שעבר אירוע מוחי
בהיותו בן 72, לקה יוסי באירוע מוחי אשר שבעקבותיו סבל מפגיעה בפלג גופו השמאלי וכתוצאה מכך, נותר מוגבל בביצוע פעולות יומיום בסיסיות. יוסי נזקק לעזרה על מנת לרדת מהמיטה, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ ועוד.
יוסי נעזר תחילה בעזרת בני משפחתו בביצוע פעולות אלו, אולם משהתברר לו שמצבו לא צפוי להשתפר והבין כי הוא מהווה נטל כבד על בני משפחתו, ביקש להעסיק מטפלת.
יוסי, אשר שילם לחברת הביטוח במשך שנים רבות, תוך ביטחון מלא כי אם חלילה יגיע הרגע בו ייקלע למצב סיעודי, חברת הביטוח תשלם לו תגמולים חודשיים בהתאם לביטוח שרכש, פנה באופן עצמאי לחברת הביטוח הסיעודי שביטחה אותו במסגרת קופת החולים על מנת לקבל תגמולי סיעוד עקב מצבו. יוסי נזקק לקצבת הסיעוד, בין היתר, על מנת לממן העסקת מטפלת.
אולם, להפתעתו הרבה של יוסי, מיד לאחר פנייתו לחברת הביטוח, שלחה חברת הביטוח מומחה מטעמה אשר בדק את יוסי ובאופן תמוה ומקומם קבע כי יוסי לא מוגבל כלל. בעקבות בדיקת המומחה השיבה חברת הביטוח ליוסי כי הוא אינו זכאי לקבלת תגמולים מהפוליסה.
יוסי נותר המום נוכח תשובת חברת הביטוח, וזאת לאור העובדה כי בניגוד מוחלט לדברי חברת הביטוח, הוא כמעט ואינו מתפקד באופן עצמאי כלל.
מיד לאחר קבלת מכתב הדחיה מחברת הביטוח, פנה יוסי למשרדנו והגשנו בשמו תביעה לבית משפט השלום כנגד חברת הביטוח. בעקבות התביעה, הגענו להסכם פשרה לפיה תשלם חברת הביטוח ליוסי תגמולים בסכום מצטבר של כ-200,000 ₪.
מקרה זה הינו אחד ממקרים רבים בהם חברת הביטוח משלמת לנפגע רק לאחר התערבות עו"ד המתמחה בתביעות ביטוח. לכן חשוב לדעת כי דחיית חברת הביטוח איננה סוף פסוק.
על כן, בכל מקרה בו דחתה חברת הביטוח מבוטח הטוען למצב סיעודי ובכלל – מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום על מנת לקבל ייעוץ, הנחיות או ייצוג מול חברת הביטוח בבית המשפט ומחוצה לו, וזאת לצורך קבלת תגמולי הביטוח מחברת הביטוח במקרים המתאימים.